Agencja social media – czym się zajmuje i w czym może być pomocna?

Marcelina

Media społecznościowe z dnia na dzień stają się coraz bardziej popularne. Według statystyk spędzamy w ich około 2 i pół godziny dziennie. Są również świetnym narzędziem ułatwiającym kontakt z klientami, budowę pozytywnego wizerunku marki oraz pozyskiwanie nowych klientów. Poniżej przedstawiamy czym konkretnie powinna się charakteryzować dobra agencja social media.

Czym zajmuje się agencja social media?

Choć z pozoru agencja social media kojarzy się z prowadzeniem fanpage i wrzucaniem co jakiś czas śmiesznych postów, w rzeczywistości zakres jej działań jest dużo szerszy.

Zakres działań agencji social media obejmują m.in.:

  • Raportowanie
  • Monitoring
  • Tworzenie konkursów
  • Współpraca z influencerami
  • Śledzenie aktualnych trendów
  •  Tworzenie wartościowego contentu
  •  Tworzenie kampanii reklamowych
  • Tworzenie kampanii antykryzysowych, aby przeciwdziałań np. negatywnym komentarzom, atakom spamerskim
  • Moderacja profilem, czyli odpowiadanie na reakcje i komentarze użytkowników, a także odpowiadanie na prywatne wiadomości

Co możesz zyskać dzięki agencji social media

Zwiększenie sprzedaży

Dzięki temu, że Twoje produkty trafiają do większej liczby użytkowników jest większe prawdopodobieństwo zakupu. Ponadto Twoi klienci mogą dokonać zakupu bezpośrednio z poziomu kanału społecznościowego np. poprzez Facebook Store, Instagram Store.

Poznanie opinii na temat produktu

Zaletą mediów społecznościowych jest możliwość otrzymania bezpośredniego feedbacku od klientów w formie komentarza, udostępnień i reakcji pod postem lub prywatnej wiadomości. Dzięki temu jesteś w stanie zweryfikować, które Twoje działania podobają się Twoim klientom, a które nie, a także co dokładnie jest z nimi nie tak.

Możliwość informowania użytkowników o wydarzeniach

Planujesz wyprzedaż lub promocje, a może wprowadzasz nową kolekcje Twoich produktów? social media są dla Ciebie idealnym rozwiązaniem! Dzięki nim możesz poinformować swoich klientów o planowanych wydarzeniach, a co za tym idzie sprawić, że Twoi fani będą na bieżąco ze wszelkimi nowościami Twojej marki.

Zobacz też:  Pracoholizm, czyli praca jako nałóg. Czym się charakteryzuje to uzależnienie?

Zdobywanie leadów sprzedażowych

Kampanie marketingowe są dobrym narzędziem do pozyskania danych użytkowników zainteresowanych Twoimi produktami. Poprzez udostępnienie darmowych ebooków lub poradników możesz zyskać leady Twoich potencjalnych klientów. Użytkownika kosztuje to jedynie podanie maila lub numeru telefonu.

Gromadzenie fanów i budowanie świadomości marki

Media społecznościowe ułatwiają gromadzenie fanów wokół danych produktów. Poprzez udostępniane przez Ciebie treści, odpowiedzi na komentarze oraz reakcje tworzysz relacje z Twoimi klientami. Wpływa to pozytywnie na wizerunek oraz zaufanie do marki. Dzięki temu, że Twoje materiały trafiają do większej liczby użytkowników, więcej osób zobaczy Twoje logo oraz nazwę firmy, co przekłada się na większą świadomość marki

Dzięki temu, że wszystko dzieje się w digitalu nie trzeba ograniczać się i pomocna może być każda agencja social media. Warszawa nie jest jedyną lokalizacją, równie dobrze może to być inne województwo, państwo lub nawet kontynent.



Zobacz także:
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też