Jesienne wieczory: 5 zdrowych przekąsek, po które warto sięgać!

Marcelina

Jesień to pora roku, która – w przeciwieństwie do lata – nie sprzyja spędzaniu wieczorów na świeżym powietrzu. W tym okresie większość osób wybiera relaks na kanapie – pod kocem, w towarzystwie przekąsek. Aby taka forma spędzania wolnego czasu nie wpłynęła na masę ciała, warto kaloryczne smakołyki zamienić na zdrowsze przegryzki. Dowiedz się, jakie sprawdzą się najlepiej.

Jesienne wieczory – z racji warunków pogodowych – najczęściej spędzane są w domach. Siedzenie na kanapie sprzyja sięganiu po przekąski, które szybko poprawiają nastrój. Są to głównie przegryzki kaloryczne, co – przy ograniczonej aktywności fizycznej – może zwiększać ryzyko przybierania na wadze. Wcale jednak tak być nie musi – wystarczy się przestawić na znacznie zdrowsze przekąski.

1. Frytki z batatów

Masz ochotę na frytki? Co powiesz na ich „odchudzoną” wersję, czyli pieczone bataty? Mięsiste, lekko chrupiące i delikatnie słodkie zaspokoją twój głód.

Jak je przygotować? Wystarczy obrać bataty i pokroić je w cienkie paski. Dodaj do nich odrobinę oliwy i posyp ulubionymi przyprawami. Umieść je w nagrzanym piekarniku i piecz przez 20-25 minut.

2. Orzechy i migdały

Lubisz, jak coś chrupie ci między zębami? Orzechy i migdały doskonale sprawdzą się w tej roli. Chociaż należą do przekąsek dość kalorycznych, dostarczają wiele cennych składników. Są m.in. źródłem białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3.

Pamiętaj! Z ilością orzechów i migdałów nie należy przesadzać. Garść w zupełności wystarczy, aby poprawić sobie humor w jesienny wieczór.

3. Chipsy z buraków

Masz ochotę na paczkę chipsów? Zamiast wybierać gotowe wyroby, przyrządź je samodzielnie – najlepiej z buraków. Cienkie plasterki skrop niewielką ilością oliwy i wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz kilkanaście minut (cieńsze szybciej staną się chrupiące).

Zobacz też:  W natłoku codziennych obowiązków nadal możesz czuć się pięknie! Zadbaj o siebie w domu

4. Pieczona ciecierzyca

To także świetna propozycja dla osób, które jesiennego wieczoru nie wyobrażają sobie bez sięgania po coś chrupiącego.

Ciecierzycę z puszki (dokładnie odsączoną) wystarczy obtoczyć w oleju z dodatkiem przypraw, a następnie wstawić do nagrzanego piekarnika. Po 10 minutach ciecierzycowe chrupki będą gotowe.

5. Muffinki marchewkowe

W jesienne wieczory częściej masz ochotę na coś słodkiego? Zamiast pałaszować ciastko za ciastkiem, lepiej przygotować ich zdrowszą wersję. Co powiesz na muffinki marchewkowe – z minimalną ilością cukru?

Brakuje ci pomysłów? Postaw na catering dietetyczny

Jeśli zabraknie ci pomysłów na zdrowe jesienne przekąski, możesz postawić na catering dietetyczny.

– W ramach diety pudełkowej zamawiający otrzymuje zestaw posiłków, który uwzględnia nie tylko śniadanie, obiad czy kolację, ale również podwieczorek. Może to być deser, co pozwala zaspokoić apetyt na coś słodkiego – wyjaśnia przedstawicielka firmy Nice To Fit You, zajmującej się cateringiem dietetycznym dopasowanym do indywidualnych potrzeb żywieniowych i preferencji smakowych.

Takie rozwiązanie to dla ciebie nie tylko oszczędność czasu. To przede wszystkim pewność, że twoja dieta będzie prawidłowo zbilansowana – zgodnie z potrzebami organizm, i jednocześnie dostarczy ci zdrowe przekąski – idealne na jesienne wieczory.



Zobacz także:
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz też